Yardım için kime başvurmalıyım?

İnternet şubesi ile ilgili her türlü sorununuzu TEB Çağrı Merkezi’nde hizmet veren yatırım danışmanlarınıza sorabilirsiniz.

Yatırım danışmanlarına;

0850 222 0 866 Çağrı merkezimiz üzerinden veya 0850 200 0 666 TEB Çağrı merkezi üzerinden hisse senedi işlemleri adımı ile ulaşabilirsiniz.

Seans saatleri nelerdir?

Seans saatleri detay bilgisine hisse senedi piyasası işlem saatleri için;
http://www.borsaistanbul.com/urunler-ve-piyasalar/piyasalar/pay-piyasasi/islem-saatleri


VİOP Piyasası işlem saatleri için;
http://www.borsaistanbul.com/urunler-ve-piyasalar/piyasalar/vadeli-islem-ve-opsiyon-piyasasi/islem-saatleri

adreslerinden bilgi alabilirsiniz.

Emirlerimin gerçekleşip gerçekleşmediğini nasıl takip edebilirim?

TEB Yatırım’ın veya TEB’in işlem kanaları aracılığı ile verdiğiniz tüm işlemleri, TEB İnternet Şubesi’nde Yatırım İşlemleri - Hisse Senedi işlemleri menüsünde yer alan “hisse senedi işlemlerim” adımından takip edebilirsiniz.

Seans içinde verilen teyitler kesin sonuçlar değildir. Alım-satım emirlerinin sonuçlarını takip etme sorumluluğu size ait olup, emirlerin gerçekleştirildiğine dair internet üzerinden yapılan bildirim geçerli olacaktır. Vermiş olduğunuz emirler herhangi bir nedenle BİST tarafından iptal edilebilir. Böyle bir durumda TEB Yatırım iptal işlemini tarafınıza bildirmeye azami gayreti gösterecektir. Ancak bu bildirimin yapılamaması durumunda TEB Yatırım'ın hiçbir sorumluluğu olmayacaktır.

Hisse senedi işlemim karşılığı vadesiz hesabıma neden bloke konulmakta ve bloke konurken nasıl bir yol izlenmektedir?

Hesabınızdaki bakiyeye bloke, verdiğiniz hisse senedi işleminiz karşılığında emrinizin karşılık değeri kadar konulmaktadır. Hisse senedi işlemlerinin borç dönüş tarihi yani takas dönüşü iki iş günü sonradır (t+2). Bu tarihte hesabınızın temerrüde düşmesini önlemek için hesabınıza bloke konulmaktadır.

Bloke konurken hesabınızda bulunan en az likit varlıktan en çok likit varlığa doğru bloke konulmaktadır. Bu durum ADK kanalları ile işlem yapan müşterilerimiz için önce fon varlığı, sonra vadesiz hesabındaki nakit varlığı şeklindedir. Borcun vadesi geldiğinde ise karşılık tutar alınırken önce nakit varlıktan başlayarak tahsil edilir.

Yatırım merkezi tanımlı müşterilerimizin ise daha çeşitli varlıkları teminat sayıldığı için sıra şu şekildedir. Altın varlıkları, vadeli döviz hesabı, vadeli TL hesabı, Hazine Bonosu ve Tahvil hesapları, vadesiz döviz hesabı, ihbarlı fonlar, ihbarsız fonlar ve en son vadesiz hesap şeklindedir.

Verdiğim işlemlerim için konulan bloke karşılığında sistem fon alıyor. Neden böyle bir yol izleniyor ve bunu iptal etme şansım var mı?

Verdiğiniz veya gerçekleşen hisse senedi işleminizin hesabınızdan parasal karşılığının tahsilatı 2 iş günü sonradır. Bu arada bloke konulan tutarı yasal olarak, müşteri talimatı olmadan, boşta bırakamadığımızdan karşılık tutar B tipi likit fon alınarak değerlendirilmektedir. Eğer bloke konulan tutara fon alınmasını istemiyorsanız İnternet Şubesinde, Yatırım işlemleri => hisse senedi işlemleri menüsünde yer alan “Nemalandırma Tercihi” adımından bu talimatı verebilirsiniz.

Lütfen dikkat: Sistem, verdiğiniz alış işlemi gerçekleşmese bile fon alımı yaptığından bakiyeniz fonda kalabilir. Bu sebeple eğer bloke konulan tutar için fon alım talimatınız varsa fon portföyünüzü de kontrol ediniz.

TEB Yatırım'daki hesabıma nasıl para gönderebilirim?

TEB Yatırım hesabınız ile TEB şubelerinde bulunan ilgili vadesiz hesabınız birbiriyle eşli olduğu için sadece bu hesabınızda bakiye olması yeterlidir. Sistem hesabınızdaki bakiye ve varlıklarınız kadar tutardan, olası işleminizde oluşacak komisyonu düşerek size bir işlem limiti hesaplayacak ve bu işlem limiti dahilinde işlem yapmanıza izin verecektir. Hisse senedi işleminden dönen borcunuz veya alacağınız da yaptığınız işlemin takas tarihi olan t+2’de eşli hesabınıza yatırılacak veya tahsil edilecektir.

Anlık hisse senedi fiyatlarını nasıl izleyebilirim?

TEB İnternet Şubesi’ne kullanıcı kodu, parola ve şifrenizle giriş yaptıktan sonra, Yatırım işlemleri menüsünün altında yer alan “Hisse Senedi” işlemleri menüsünden “Online Piyasa Bilgileri”ni seçerek hisse senetlerinin anlık fiyatlarını izleyebilirsiniz.

Bu menüyü seçtiğinizde karşınıza bir pencere açılacaktır. Bu pencerede yer alan bilgilerden en alt satırda yer alan  “Online Piyasa Bilgileri uygulaması için tıklayınız” bölümünü seçerek devam etmeniz gerekmektedir. Eğer cihazınızda bu ekran açılmıyor ise tarayıcınızda “açılır pencere engelleyici” (pop-up blocker) seçeneği işaretlenmiştir. Bu seçeneği kaldırmanız durumunda ekran açılacaktır. Ayrıca fiyatları izleyebilmeniz için cihazınızda Java uygulamasının yüklü olması gerekmektedir.

 

NOT: anlık veri hizmeti aylık ücret karşılığı abonelik gerektirmektedir.

İnternet şubesi şifremi unuttuğumda ne yapmalıyım?

TEB İnternet şubesi şifrenizi unutmanız durumunda www.teb.com.tr ana sayfasında yer alan “Anında Şifre” adımından kredi kartı veya banka kartı bilgilerinizle yeni şifre ve parolalarınızı temin edebilirisiniz.

Eğer kredi kartı veya banka kartınız yoksa 0850 200 0 666 TEB Çağrı Merkezini arayarak da yardım alabilirsiniz.

İnternet şubesini hangi tarayıcılar ile kullanabilirim?

Kullanabileceğiniz Tarayıcılar:

Internet Explorer 7 veya üzeri versiyonları ( Windows sürümleri )

Netscape Communicator 4.75 veya üzeri versiyonları ( Windows ve MAC sürümleri )

 

Detaylı bilgi için tıklayınız. http://www.teb.com.tr/main/yardim.aspx

Güvenliğim için nelere dikkat etmeliyim?

Detaylı bilgi için tıklayınız. http://www.teb.com.tr/main/haritaguvenlik.aspx

İnternet şubesinde hisse senedi işlem komisyonu nedir?

İnternet şubemizden gerçekleştireceğiniz hisse senedi işlemlerinde %0,2 (binde iki) komisyon uygulanmaktadır.

 

Detaylı bilgi için; Yatırım danışmanlarına;

0850 222 0 866 TEB Yatırım Çağrı merkezimiz üzerinden veya 0850 200 0 666 TEB Çağrı merkezi üzerinden hisse senedi işlemleri adımı ile ulaşabilirsiniz

Hisse senedi işlemlerimi TEB üzerinden nasıl yapabilirim?

TEB şubelerinden hisse senedi işlemi yapmak için TEB Yatırım'daki hesabınızın şubenizdeki hesabınız ile ilişkilendirilmesi gerekmektedir. Eğer TEB İnternet Şubesi yatırım işlemleri  -> hisse senedi işlemleri menüsü altında yer alan “Portföyüm” menüsünde hisse senetlerinizi takip edemiyorsanız eşleşme yapılması gerekmektedir. Bu talebinizi Yatırım danışmanlarına;

0850 222 0 866 TEB Yatırım çağrı merkezimiz üzerinden veya 0850 200 0 666 TEB Çağrı merkezi üzerinden hisse senedi işlemleri adımı ile ulaşabilirsiniz. 

TEB Yatırım'da hesabınız yoksa, internet  şubesi Yatırım işlemleri => Hisse senedi işlemleri menüsünde yer alan “Yatırım Hesabı Açma” adımından, farklı bir sözleşmeye ihtiyaç duymadan TEB Yatırım’da hisse senedi hesabınızın açılması için başvuruda bulunabilirsiniz. TEB Yatırım tarafından gerekli belge kontrolleri yapıldıktan sonra uygun bulunması durumunda hesabınız açılıp işlem yapabilir hale getirilecektir.

 

İnternet şubesine ulaşamazsam nasıl işlem yapabilirim?

İnternet şubemize ulaşamadığınız durumlarda yatırım danışmanlarımıza 0850 222 0 866 TEB Yatırım Çağrı merkezimiz üzerinden veya 0850 200 0 666 TEB Çağrı merkezi üzerinden hisse senedi işlemleri adımı ile ulaşabilirsiniz. 

Eğer henüz TEB Telefon Bankacılığı şifrenizi almadıysanız ya da şifrenizi unuttuysanız 0850 200 0 666’yı arayarak yeni şifre belirleyebilirsiniz.