Sıkça Sorulanlar

TEB müşterisiyim, TEB Yatırım hesabı açabilir miyim?

Mevcut TEB hesabınız varsa, CEPTETEB İnternet Şubesi ya da Mobil Uygulamasından Hisse veya VİOP işlem başlıklarına tıklayarak TEB Yatırım hesabı açabilirsiniz.

TEB müşterisi olduğunuz için TEB Yatırım hesabı açma işlemleriniz daha hızlı ilerleyecektir.

İşlem komisyon ücretleri nedir?

İşlem Ücret ve Komisyonlar sayfasından inceleyebilirsiniz, sayfayı görüntülemek için tıklayınız.

TEB Yatırım hesabıma nasıl para gönderebilirim?

TEB Yatırım hesabınız ile TEB şubelerinde bulunan ilgili vadesiz hesabınız birbiriyle ilişkili olduğu için sadece bu hesabınızda bakiye olması yeterlidir. Sistem hesabınızdaki bakiye ve varlıklarınızın tutarı kadar, olası işleminizde oluşacak komisyonu düşerek size bir işlem limiti hesaplayacak ve bu işlem limiti dahilinde işlem yapmanıza izin verecektir. Hisse senedi işleminden dönen borcunuz veya alacağınız da yaptığınız işlemin takas tarihi olan t+2’de bağlı banka hesabınıza yatırılacak veya tahsil edilecektir.

Anlık hisse senedi fiyatlarını nasıl izleyebilirim?

CEPTETEB İnternet Şubesi’ne kullanıcı kodu, parola ve şifrenizle giriş yaptıktan sonra, Yatırım işlemleri menüsünün altında yer alan “Hisse Senedi” işlemleri menüsünden “Online Piyasa Bilgileri”ni seçerek hisse senetlerinin anlık fiyatlarını izleyebilirsiniz.

Bu menüyü seçtiğinizde karşınıza bir pencere açılacaktır. Bu pencerede yer alan bilgilerden en alt satırda yer alan  “Online Piyasa Bilgileri uygulaması için tıklayınız” bölümünü seçerek devam etmeniz gerekmektedir. Eğer cihazınızda bu ekran açılmıyor ise tarayıcınızda “açılır pencere engelleyici” (pop-up blocker) seçeneği işaretlenmiştir. Bu seçeneği kaldırmanız durumunda ekran açılacaktır. Ayrıca fiyatları izleyebilmeniz için cihazınızda Java uygulamasının yüklü olması ve anlık veri lisans sahipliğinizin olması gerekmektedir.

TEB müşterisi değilim; TEB Yatırım hesabı nasıl açabilirim?

TEB Hesabınız yoksa, internet sayfamızdaki "Hesap Aç" formundan ya da size en yakın Yatırım Merkezlerimize başvurarak TEB Yatırım Hesabı Açma işlemlerini başlatabilirsiniz.

CEPTETEB üzerinden kolayca banka hesabı açarak, TEB Yatırım hesap açma işlemlerini daha hızlı gerçekleştirebilirsiniz.

Emirlerimin gerçekleşip gerçekleşmediğini nasıl takip edebilirim?

TEB Yatırım’ın veya TEB’in işlem kanalları aracılığı ile verdiğiniz tüm işlemleri, CEPTETEB İnternet Şubesi’nde Yatırım İşlemleri kapsamında Hisse Senedi işlemleri menüsünde yer alan “hisse senedi işlemlerim” adımından takip edebilirsiniz.  

Borsa İstanbul'da hangi saatlerde işlem yapabilirim?

Hisse senedi piyasası işlem saatleri için tıklayınız.

VİOP Piyasası işlem saatleri için tıklayınız.

Hisse senedi işlemi karşılığında neden vadesiz hesabıma bloke konmaktadır?

Hesabınızdaki bakiyeye bloke, verdiğiniz hisse senedi işleminiz karşılığında emrinizin karşılık değeri kadar konulmaktadır. Hisse senedi işlemlerinin borç dönüş tarihi yani takas dönüşü iki iş günü sonradır (t+2). Bu tarihte hesabınızın temerrüde düşmesini önlemek için hesabınıza bloke konulmaktadır.

Bloke konurken hesabınızda bulunan en az likit varlıktan en çok likit varlığa doğru bloke konulmaktadır. Bu durum ADK kanalları ile işlem yapan müşterilerimiz için önce fon varlığı, sonra vadesiz hesabındaki nakit varlığı şeklindedir. Borcun vadesi geldiğinde ise karşılık tutar alınırken önce nakit varlıktan başlayarak tahsil edilir.

Yatırım merkezi tanımlı müşterilerimizin ise daha çeşitli varlıkları teminat sayıldığı için sıra şu şekildedir. Altın varlıkları, vadeli döviz hesabı, vadeli TL hesabı, Hazine Bonosu ve Tahvil hesapları, vadesiz döviz hesabı, ihbarlı fonlar, ihbarsız fonlar ve en son vadesiz hesap şeklindedir.

İnternet şubesine ulaşamazsam nasıl işlem yapabilirim?

İnternet şubemize ulaşamadığınız durumlarda yatırım danışmanlarımıza 0850 222 0 866 TEB Yatırım Çağrı merkezimiz üzerinden veya 0850 200 0 666 TEB Çağrı merkezi üzerinden hisse senedi işlemleri adımı ile ulaşabilirsiniz.

Eğer henüz TEB Telefon Bankacılığı şifrenizi almadıysanız ya da şifrenizi unuttuysanız 0850 200 0 666’yı arayarak yeni şifre belirleyebilirsiniz.

Hisse senedimi sattım ancak param hesaba geçmedi. Ne yapabilirim?

Satışı gerçekleşen hisse senetlerinin takası 2 iş günüdür. 2 iş günü sonrasında hesabınızda değişiklik yoksa müşteri temsilcinize ulaşarak, durumun incelenmesini talep edebilirsiniz.

Hisse senedi işlemi yaptım ancak hesabımda fon alışı görünüyor, neden?

Hisse senedi işlemlerinde takasın gerçekleşmesi için hesabınıza bloke konularak, fon alışı yapılmaktadır.

İşleminizden 2 iş günü sonra takas gerçekleştiğinde, blokeniz kaldırılacaktır.
 

Hisse senedi fiyat ve derinlik bilgilerini nereden öğrenebilirim?

TEB Yatırım'ın sunduğu veri terminallerinden (Matriks, İdeal , Foreks) ve Pratik Borsa uygulamamızdan hisse senedi fiyat ve derinlik bilgilerini öğrenebilirsiniz.

VİOP emirlerini nasıl iletebilirim?

CEPTETEB, Pratik Borsa uygulamaları üzerinden ya da müşteri temsilcinizi arayarak VİOP emirlerinizi iletebilirsiniz.

TEB Yatırım'da yatırım hesabı açmak için alt limit gerekli mi?

Yatırım hesabı açmak için herhangi bir alt limit gerekmemektedir. Hesap açılışı ücretsizdir.

Fiziki posta/evrak/ekstre gönderimini nasıl iptal edebilirim?

CEPTETEB İnternet Şubesi üzerinden Yatırım menüsünde yer alan SPK İşlemleri ve Hesap ekstresi alanındaki "İletişim Kanalı Değiştirme" başlığında istediğiniz değişikliği gerçekleştirebilirsiniz.

FATCA formu nedir?

FATCA olarak bilinen Yabancı Hesaplar Vergi Uyum Yasası (Foreign Accounts Tax Compliance Act) 18 Mart 2010 tarihinde ABD Hazine Bakanlığı ve Milli Gelirler Dairesi (IRS) tarafından yayımlanmıştır.

Söz konusu yasa ile ABD’de vergi mükellefi olan gerçek ve tüzel kişilerin gelir ve varlıkları üzerindeki ABD kaynaklı vergilendirmeden kaçınmasının önlenmesi ve şeffaf, izlenebilir bir vergi sistemi tesis edilmesini amaçlar.

Tüm dünyadaki finansal kuruluşlar FATCA süreçlerinden sorumlu olduğu için, TEB Yatırım da hesap açılış süreçlerinde bu prosedürü izlemektedir.

Uygunluk testi nedir?

Sermaye Piyasası Kurulu tarafından hesap açılmadan önce zorunlu olarak uygulanan bir ankettir. Müşterinin talep ettiği hizmetlerin ya da yatırım kuruluşunun teklif ettiği hizmetlerin risklerinin müşteri tarafından anlaşılıp anlaşılamayacağının tespit edilmesi ve sonuç olarak yatırım kuruluşunun müşterinin bilgi düzeyi ve ihtiyaçlarına uygun hizmet verebilmesi hedeflenmektedir.

Uygunluk testimi nasıl güncelleyebilirim?

Uygunluk testi maksimum 3 kere güncellenebilmektedir. Testi güncellemek için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz. CEPTETEB İnternet Şubesinde Yatırımlar ve SPK İşlemleri alanlarını tıklayarak, "Uygunluk Testi" alanından testinizi güncelleyebilirsiniz.

 

Yerindelik testi nedir?

Bireysel portföy yöneticiliği veya yatırım danışmanlığı kapsamında müşteriye sunulacak hizmet ile müşterinin yatırım amaçları, mali durumu ile bilgi ve tecrübesinin uyumlu olup olmadığının yetkili kuruluşlar tarafından değerlendirilmesi için uygulanmaktadır.

İşlem ve hesap güvenliğim için nelere dikkat etmeliyim?

Güvenlik önlemleri hakkında bilgi almak için tıklayınız.

İşlemlerim için konulan bloke karşılığında sistem fon alıyor. Neden böyle bir yol izleniyor ve bunu iptal etme şansım var mı?

Emir verdiğiniz veya gerçekleşen hisse senedi işleminizin hesabınızdan parasal karşılığının tahsilatı 2 iş günü sonra gerçekleşir. Bu arada bloke konulan tutarı yasalar gereği, müşteri talimatı olmadan, boşta bırakamadığımızdan karşılık tutar B tipi likit fon alınarak değerlendirilmektedir. Eğer bloke konulan tutara fon alınmasını istemiyorsanız İnternet Şubesinde, Yatırım işlemleri/ hisse senedi işlemleri menüsünde yer alan “Nemalandırma Tercihi” adımından bu talimatı verebilirsiniz. Lütfen dikkat: Sistem, verdiğiniz alış işlemi gerçekleşmese bile fon alımı yaptığından bakiyeniz fonda kalabilir. Bu sebeple eğer bloke konulan tutar için fon alım talimatınız varsa fon portföyünüzü de kontrol ediniz.